Páxinas de interese

mércores, 29 de abril de 2020

Por catro esquinitas de nada




Análise de contos infantís

1. Por catro esquinitas de nada.


Ruillier, Jérôme. (2016). Por cuatro esquinitas de nada. Barcelona: Editorial Juventud.


Descrición do formato e contido: álbum ilustrado con texto e ilustracións de Jérôme Ruillier. É de fácil manexo para todos/as usuarios/as. Ten formato cadrado e na cuberta aparecen imaxes claves da obra, o nome do autor, da editorial e o título. En cambio, na contracuberta aparece un pequeno fragmento do texto a modo resumo, invitando a realizar unha pequena reflexión e a coñecer un pouco a historia que acontece. Ademais tamén aparece a páxina web da editorial, o ISBN e o código de barras. Cando abrimos o conto, no interior, podemos observar a sinxeleza das imaxes, utilizando figuras xeométricas con cores rechamantes e vivas. En todas as páxinas prevalecen as imaxes xeométricas fronte ao texto. As figuras que aparecen na historia, representan as diferenzas que existe entre o grupo de amigos/as protagonistas.
O contido xira ao redor dunhas figuras xeométricas que están a xogar e entreterse ata que se produce un conflito: queren entrar na casa grande, pero Cadradiño non pode entrar porque a porta é redonda…Isto provoca que entre todos barallen distintas solucións, á vez que convida ao lectorado a reflexionar tamén sobre as diferentes solucións que se van dando e as súas consecuencias: que Cadradiño se alargase, se estirase, se dobrase... pero ningunha idea semella acertada, de aí que Cadradiño se sentise moi triste porque el quería entrar. Finalmente a solución atopada é a máis feliz, ao se decataren de que non era Cadradiño quen tiña que cambiar, senón a porta, polo que lle cortaron catro esquiniñas e Cadradiño xa puido entrar na casa grande.

Potencialidades: coa lectura desta obra podemos fomentar a aceptación dun mesmo/a, polo que podemos expoñer que non todos/as somos iguais, senón que cada un ten algo especial e único. Ao mesmo tempo tamén se traballa a diversidade, a relación e o traballo grupal. Ademais tamén podemos repasar conceptos matemáticos como as figuras xeométricas e os colores. Sendo un conto que ofrece moitas posibilidades de activades, tanto para traballar os valores como tamén aspectos artísticos.

Recursos:

Bea. (2020). Por cuatro esquinas de nada 🔷 en la mesa de luz [Archivo de vídeo]. Recuperado de https://www.youtube.com/watch?v=xr09J56ZZw8 (consultado o 17/4/2020)
Tictactuc. (2020). Por Cuatro Esquinitas de nada - Cuento [Archivo de vídeo]. Recuperado de https://www.youtube.com/watch?v=ZU8OVF17hYc (consultado o 17/4/2020)
Del Val, B. (8 de abril de 2020). La diversidad y la discapidad a través de los cuentos. Parte [Mensaje de un blog]. Recuperado de
Solis Saez, M.G. (2020). Por cuatro esquinitas de nada - Juan Rafael Muñoz Muñoz (autor). Recuperado de https://www.youtube.com/watch?v=PeVSXnFVqrc (consultado o 17/4/2020)

Ningún comentario:

Publicar un comentario