sábado, 28 de marzo de 2020

Acuario




Canosa.M, Padrón.D (2012). Acuario. Ferrol:edicións embora, col. Fardel dos soños [33pp.]. (ISBN: 978-84-92644-44-5)

Descrición de formato e contido:
Acuario é un libro de poesías infantil. É de tapas duras e cun papel satinado, que permite ver moito mellor as imaxes do interior. Ten un tamaño mediado e é cadrado. A cuberta é totalmente branca cunhas burbullas de auga azuis e unha nena colgando dun amocelo, mentres que na contracuberta aparecen unhas poucas burbullas máis de auga. As imaxes que aparecen no libro queren imitar aos peixes de verdade. E as cores que predominan son en tons terra. Todo o libro segue unha mesma organización: a páxina da esquerda sempre é dunha cor (tons roxizos e terra) e está o poema acompañado cun letreiro co nome do peixe que lle corresponde. Na páxina da dereita está o debuxo do peixe ou molusco do que se fala no poema, coa súa cor e forma característica.
Os poemas versan sobre uns amigos que queren saber sobre o fondo mariño pero como non se poden meter no mar deciden ir visitar un acuario. Nese acuario hai todo tipo de peixes e moluscos e van inventando unha historia en verso para cada un. Cada poesía describe fisicamente o peixe ou molusco e tamén nos ensina os seus costumes e formas de actuar. Son instrucións para entender que é o que hai debaixo do mar e o papel que ten cada peixe dentro del. Recórrese a figuras como as personificacións coma “que presumidas son estas sardiñas”, símiles como “brilla a faneca como unha raiola” e algún que outro hipérbato coma “moito lle gusta na auga nadar”.


Potencialidades educativas:
Grazas a este libro os nenos poden coñecer segredos que o mar esconde, os animais que nel habitan, coma a solla, o polbo, as sardiñas etc. Salienta polo apoio visual das imaxes recreadas, pois ao carón de cada poesía hai un debuxo do personaxe ao que se refire a composición, de modo que nenos e nenas poden asociar o peixe ou molusco do que se esta a falar coa imaxe e tamén adquiren novos coñecementos e valores estéticos. Ao ser un libro de poesías ofrécenos aínda máis potencialidades educativas, como estimular a memoria auditiva e rítmica, como o fan tamén as cancións; favorecer o desenvolvemento da linguaxe, potenciar a expresión verbal grazas ás rimas, fomentar a creatividade, a imaxinación, potenciar a aprendizaxe artística a través do ritmo e a musicalidade que está presente nestes versos e favorece tamén as aprendizaxes significativas de novos coñecementos que axudan a asimilar novos conceptos.

Recursos de interese:
Canción infantil sobre o poemario: [ceip coiron Dena] (2013, Junio 16). Adiviñas do mar. Recuperado de: https://www.youtube.com/watch?v=vl74uxpYXD8

Roig, B.-A., Soto, I., & Neira, M. (2009). A poesía infantil no século XXI (2000-2008). Vigo: Edicións Xerais de Galicia/LIJMI. Recuperado de: https://www.usc.gal/gl/proxectos/lijmi/modules/libros/libro_0011.html


Ningún comentario:

Publicar un comentario