Geis, Patricia (2010),¡A lavarse los dientes!, Barcelona:
Combel Editorial, S.A., (+2 años) [14 pp.] (ISBN: 978-84-9825-571-3).
A contracuberta ten o
mesmo fondo azul que na portada. No centro, en forma de mancha de pasta de
dentes presenta o título e unha serie de
preguntas: “¿Cuántas clases de dientes tenemos?”, “¿Cómo hay que cepillarlos?”,
“¿Cuántas veces al día?”…, e anima a
formar parte da aventura de lavalos dentes.
As ilustracións resaltan
polas súas cores entre fondos tamén rechamantes. Algunhas delas presentan formas
de lingüeta ou solapa, que sobresaen da páxina e permiten o movemento, onde
aparece unha pequena explicación e para resaltar os elementos a utilizar e
onde. É moi importante, o feito de que os elementos como o cepillo, hilo
dental, poidan ser manipulados polos nenos incidindo nunha maior implicación e
autonomía por parte destes, facéndoo partícipe da historia.
A obra mostra distintos
personaxes, nenos e nenas que pretenden simpatizar co lector facendo dun hábito
de hixiene, unha actividade lúdica e didáctica para os máis pequenos.
O asunto é coñecer os diferentes
pasos para manter a boca sa e limpa, a través de elementos táctiles e conseguir que o lector, mediante o xogo
interiorice de forma positiva estes hábitos.
Podemos dicir que
presenta unha estrutura circular, xa que debemos lavar os dentes todos os días e
varias veces ó dia, consellos que nós recordan ao final da historia. Tamén é de
carácter repetitivo, xa que sempre debemos seguir os mesmos pasos, que unha vez
interiorizados recordarán no momento de levar a cabo o proceso.
Potencialidades: é moi importante a interacción de forma activa
entre os nenos co recurso, que axuda a
interiorizar de forma lúdica os pasos a seguir para a hixiene bucal. O álbum invita a investigar e favorece a curiosidade dos máis pequenos.
A partir das imaxes moi
visuais e dos elementos táctiles, como lingüetas e solapas ,os nenos poden
levar a cabo a interacción, lavando os dentes dos nenos que aparecen no álbum.
Tamén favorece a autonomía e a atención iniciando aos nenos no proceso de hixiene
bucal.
Por outra banda, inicia
ao neno no proceso da lecto-escritura, aproveitando o interese que lles suscita,
a curiosidade, a través da manipulación dos diferentes elementos que conforman a
obra. En idades máis temperás podemos mostrarlle o libro, sinalar os obxectos e
nomealos, así como deixar que os manipulen. Nós podemos servir de exemplo procurando
que nos vexa ler e motivándoos na lectura.
Tamén como modelo á hora de
levar a cabo o proceso, e na casa, implicalos na compra do seu cepillo e da
pasta de dentes.
Podemos xogar cos nenos a
facerlle preguntas dos pasos a seguir e que elementos teñen que utilizar. Se algún neno lava xa os dentes na casa preguntarlle como o fai. Poden
facer debuxos dos obxectos máis importantes do recurso.
As cores tan rechamantes
favorecen a atención dos máis pequenos. Motivándoos a experimentar coa obra.
Gustame moito este conto, xa que ten unhas imaxes que chaman moito a atención e fan que resulte moi fácil chamar e manter o interese dos nenos e nenas. Así como permite a súa interación na historia.
ResponderEliminarNa etapa infantil é importante traballar a rutina de hixiene, polo que optar pola axuda de contos como este paréceme moi interesante.
Gran elección.