Keselman, Grabriela (2001), De
verdad que no podía, ilust. Noemí Villamuza, España: Kónikos, (a partir de
2 anos), [24pp.] (ISBN: 978-84-88342-31-7).
Breve descrición do formato e contido da obra: en canto ó conto,
encontrámonos ante un álbum ilustrado, é rectangular e de tamaño grande, coas
tapas duras e as esquinas redondeadas. En canto ás imaxes son moi sinxelas e
realistas, están colocadas ó lado do texto polo que o complementando e en
moitos casos dan máis información do conto ao receptor; polo tanto, pola vía
visual perciben as características dos obxectos que se citan de maneira oral.
Utilizan cores que chaman a atención con bordes negros difuminados que dan a
sensación de debuxos en 3D. En canto ó texto, utilízanse frases curtas e
sinxelas. Predomina o diálogo que segue sempre a mesma estrutura onde o
protagonista expón un problema e a nai do protagonista resolve dito problema. O
conto transcorre nun lugar e un espazo determinado, no cuarto do protagonista a
hora de durmir.
O conto comeza e remata cuns
versos rimados moi similares polo tanto estamos ante un conto con estrutura
circular, comeza e remata case do mesmo xeito, onde o comezo fai referencia ó
problema co que se vai a encontrar Marc ( o protagonista) e ó final fálase da
solución do problema. O comezo di: “Marc quería dormir. De verdad que quería.
Pero no podía dormir. De verdad que no podía” e remada dicindo: “ Él quería
quedarse despierto. De verdad que quería. Pero no podía quedarse despierto. De
verdad que no podía”
En canto ó contido fala da
historia dun neno que ten medo a durmir só. Ó longo da noite vai chamando a nai
e dicíndolle cousas ás que lle ten medo e a nai sempre lle intenta dar unha
solución a dito medo, pero Marc, sempre ten algún medo máis. Como solución
final, a nai sentase na cama de Marc e quedase ó seu carón polo que Marc deixa
de ter medos e quédase á durmir.
Potencialidades: é un conto que te leva a poder
traballar con nenos/as o afecto, o cariño e o apego coas nais ou pais. Ademais
tamén se poden traballar os medos máis comúns que teñen os nenos á hora de
durmir solos no cuarto e a importancia da figura familiar para evitar ditos
medos. Ligado a isto pódense traballar as rutinas que teñen os nenos/as antes
de ir a durmir e as solución posibles que se lle ocorre para evitar ditos medos
e durmir sos. Por outra banda, tamén é importante destacar a picardía e
inocencia do protagonista o cal se pode traballar con nenos/as.
Ningún comentario:
Publicar un comentario