Tullet,
Hervé (2015), ¿Jugamos?, ilust. do
autor, trad. Esther Rubio, Madrid: Kókinos, [64 pp.] (ISBN: 978-84-16126-48-4).
En canto ao formato vemos que é un libro cadrado de 22 x 22 cm o cal, na súa
cuberta, contén o nome do autor, da editorial e o título dentro dun círculo de
puntos de cores; na contracuberta, déixanos cunha intriga (debido a isto podemos
dicir que esta se complementa coa historia do libro), estas dúas son de cartón
duro, diferente ao interior, xa que as páxinas son de papel vernizado, dándolle
así brillo a cada unha delas. Falando da estética, tamén podemos dicir que a
portada e a contraportada teñen o mesmo estampado, só cambiado o tamaño e
volvendo a facer referencia ao que acontece no interior.
As imaxes son a toda páxina,
son moi simples pero concretas; a maioría das veces só aparece unha liña fina e
recta negra cun círculo amarelo, outras aparece a páxina chea de círculos de
cores, ou toda en negro,...as imaxes van cambiando segundo transcorren as
páxinas. Nestas o texto aparece maioritariamente na parte inferior da páxina
nun tamaño normal e sempre en maiúsculas.
Mediante este xogo os nenos e nenas poden potenciar o seu coñecemento sobre
a dereita - esquerda, arriba – abaixo, sobre as cores, poderán xogar ás
agachadas, a apertar, a das golpes, a distinguir cando hai que para e cando se
pode pasas ante un semáforo e tamén a contar, xa que nunha das páxinas mándanos contar ata 10, numerosos entretementos, que a simple vista non
parece que poida ofrecer tanto esta obra, pero unha vez lla presentamos os
nenos e nenas dámonos conta da maxia que esconde e o ben que o pasan con ela;
ademais fai unha crítica ao escuro, ao que non se deixa ver, ensinándolle aos
lectores que aí non se está ben. Esta obra tamén potencia a psicomotricidade
dos nenos e nenas, a lectura non visual, e sobre todo a intriga de que pasará
na seguinte páxina, esa intriga tan importante para a madurez do neno/a.
É un libro para idades a partir dos 2-3 anos, para lerlles en familia e
inicialos no mundo dos libros e enganchalos á lectura dunha forma divertida. O
seu código textual a ser en maiúsculas permite que sexa máis fácil de ler e así
cando teñan máis autonomía neste ámbito lle resulte máis doado e queiran lelo unha
vez tras outro e así pasar un bo rato.
Persoalmente creo que é un libro que podemos utilizar cando queiramos que
os nenos ou nenas se esquezan de algo, é un libro que te atrapa e fai que teñas
que estar pendente do que facer. É moi interesante e podemos sacar moito
proveito, creo deberían pasar por mans de todos os nenos e nenas.
Ningún comentario:
Publicar un comentario