Giménez, Beatriz. (2010), Los versos del libro tonto, ilust. Valdivia, Paloma, España:
Faktoría k de libros, [64pp] (ISBN: 978- 84-15250-03-6)
Breve
descrición do formato e contido: libro de poesía que se caracteriza por ter unha
forma rectangular, coas tapas duras e os cantos rematados en punta. Por unha
banda, na parte superior da cuberta aparece o título da obra en letras
maiúsculas, simulando que están feitas a man. Debaixo, na parte dereita aparece
o nome da autora e a ilustradora en cores suaves e letra pequena. Destaca a
ilustración dunha árbore, que ocupa a maior parte do espazo. Igual que co
título, simula que está feita a man, podendo ser o debuxo de calquera neno/a. Nas
súas polas podemos observar a un libro personificado e a uns pequenos
bichiños (os versos) que deixan voar a nosa imaxinación. Na parte dereita inferior
atópase o nome da editorial. Por outra banda, a contracuberta é moi sinxela,
pois na parte central atópase de novo o nome da editorial, en letra moi
pequena, e na parte inferior aparecen de novo os bichiños da portada, cada un
dunha cor. En ambos casos emprégase unha cor clara para o fondo, dándolle máis énfase
ás ilustracións.
En canto ao título, fai referencia a que, ao estar pechado durante moito
tempo, o libro volveuse tonto, e os seus versos fuxiron en busca dun dono. En
relación ao interior da obra, está formada por 25 composicións. No inicio
atopamos un índice, no que se presenta unha estrutura de inicio, tres partes adicadas a os versos que fuxiron polo
mar, polo aire e pola terra respectivamente, e un final. A continuación, nas
páxinas pares aparecen os poemas, e nas impares as imaxes que os complementan.
Con respecto ás ilustracións, seguindo
o estilo da cuberta, simulan debuxos feitos a man, e sempre teñen algunha
relación co tema do poema da anterior páxina. Son simples, xa que aparecen algúns
elementos sobre un fondo liso, captando así toda a atención. Os versos aparecen de distintos tamaños e cores, o que implica a diversidade. As cores
empregadas son moi suaves, dándolle máis importancia aos poemas que as
acompañan, situados sempre sobre un fondo branco. En canto ao tipo de letra, xógase
moito con acrósticos e cos tamaños, colocando, por exemplo, a palabra “pechados” dentro dun
cadrado, ou a palabra “pequenos” nunha letra de menor tamaño. O vocabulario que
se emprega é sinxelo, de fácil comprensión.
O contido trata
duns versos, que, cansos de estar nun libro que ninguén emprega, foxen en busca de
alguén que lles preste atención. Os que fuxiron polo aire, foron tragados polo
galo veleta; os que foron polo mar atoparon a unha sirea; aos que fuxiron pola
terra, recolleunos un escaravello peloteiro.
Potencialidades:
con esta obra anímase aos
nenos e nenas á lectura dunha historia nunha estrutura diferente á habitual, xa
que se emprega a poesía. Ademais, as imaxes complementan os poemas,
representando os elementos máis destacados e conseguindo que a lectura sexa
máis atractiva para os máis pequenos. A historia esperta a curiosidade dos
nenos pola poesía, que, alimentando a súa imaxinación mediante a creación dun
mundo abstracto coa personificación dos versos, consegue ser moi atractivo para
os nenos e nenas.
Ningún comentario:
Publicar un comentario