“O MONSTRO DAS CORES”
Llenas,
Ana (2015), O monstro das cores,
ilust. Anna Llenas, trad. Okodia – grupo traductor, Editorial Flamboyant, (de 3 a 6
años), [48
pp.]. (ISBN: 9788494157882)
Breve
descripción do formato e contido da obra: é un álbum ilustrado de
formato cadrado sen cantos redondeados e cuberta dura. As ilustracións son dun
estilo elaborado, donde a autora e ilustradora fai uso do collage con materiais
reciclados. Trátase dunha técnica con máis volume, no tan plana, pero sempre mantendo
a simplicidade das formas. No interior do libro
preséntanse ilustracións acompañadas de pequenos textos, algo moi
característico desde autora. Cada emoción vai acompañada dunha ilustración, as
mesmas ocupan ámbalas dúas páxinas.
Neste álbum preséntanse de forma sinxela as
emocións a través dun xogo de cores na que a autora e ilustradora usa para
distinguir cada emoción. O que a autora reflexa neste libro e unha pregunta
sinxela, ¿Sabemos distinguir as nosas
emocións?.
O montro de cores non sabe o que lle pasa. Fíxose
un lío coas emocións e agora tócalle desfacelo. As veces, sentía rabia e medo
ou rabia e tristeza pero tamén podía sentir calma e alegría ou todo a vez.
Pero un bo día o monstro atopouse cunha nena e
sentíu unha emoción da que todavía non houbera oído falar. A nena axudaralle o
monstro a separalas emocións e saber entendelas. Así, de este xeito poderá distinguir
que cada fío tiña unha cor e que cada cor pertencía a unha emoción diferente. Será
capaz de poñer un nome a cada cousa e cada cousa no seu sitio, polo tanto
entender o que sentía en cada momento.
Unha vez, que as emocións estean ordenadas, o monstro vólvese de cor
rosa ¿Por qué? ¿A conto de qué?. Quizais o amor ou o agradecemento sexan a
clave para entender este final.
Unha historia sinxela e divertida, que
introducirá aos pequenos e os maiores no fascinante lenguaxe das emocións.
Potencialidades:
Este
é un magnífico libro para traballar as emocións de tal xeito que os nenos podan
xestionalas desde ben pequenos . Cada vez somos máis
conscientes da importancia de traballar a
educación emocional desde edades ben tempranas. Os nenos non deben
reprimir as emocións, xa que todas elas son
necesarias.
Na vida real os nenos teñen que
enfrentarse a diversas situacións que lle producirán diferentes sentimentos de
felicidade pero tamén deberán enfretarse a situacións negativas e saber reaccionar
ante os diferentes estímulos. Por elo deben coñecelas e tomar conciencia destas.
Hoxe sabemos que se reprimimos as emocións, se non sabemos identificalas e
expresalas, se as evitamos, solo imos xenerar
malestar e incluso intensificalas.
A autora convídanos nesta fabulosa historia a identificalas emocións por
medio das cores ofréndonos a axuda da nena que a través dos botes canalizaremos
esas emocións. Os
docentes e os pais debemos educala a emocionabilidade dos nenos e unha boa
maneira será axudalos a comprender, identificar e tratar os seus sentimentos.
Todos os nenos viven moitas situacións diferentes o
día, e que lles poden provocar moitas sensacións. Por iso a importancia de
invitar os nenos a falar de como se sinten, das suas reaccións, animalos a
contar os seus medos para poder superalos, abrazalos se están tristes e
escoitalos. A obra e, sen dúbida, unha boa forma de enfrentarnos a eles e
conoñecernos máis a nos memos.
Como
conclusión, este é un libro sinxelo, fácil de ler e entender, aínda que con
unha grande profundidade. E unha moi boa ferramenta para os máis cativos onde
podan saber xestionar as diferentes emocións que nos lles poden xurdir en
calquera momento do día. Esta obra configura unha fabulosa ferramenta para entender o
mundo que nos rodea, e poder axudalos a medrar de forma equilibrada, e que
sexan adultos felices, empáticos, equilibrados e maduros.
Ningún comentario:
Publicar un comentario