Pillado,
Ana (2009), Azul e Rosa. Vigo: A Nosa
Terra, col. Lila Lilaina, (+ 3 anos). [24 pp.] (ISBN: 978-84-8341-064-6).
Breve
descrición do formato e contido da obra: Álbum
ilustrado de pouco volume, tapa dura e grosa, de formato cadrado. A cuberta
presenta dúas cores: a metade superior rosa e a metade inferior azul, cunha
ilustración que continúa na contracuberta. Trátase dunha nena que agarra tres
globos de cores distintas (amarelo, verde e vermello). Destaca a súa vestimenta
de diversas cores e estampados, e o seu pelo violeta. O título, situado na
metade superior rosa e a dereita da ilustración, mostra tres cores: a palabra
‘Azul’ de cor azul, a conxunción ‘e’ de cor branco e a palabra ‘Rosa’ de cor
rosa. Debaixo do título aparece o nome da autora e na esquina inferior dereita
o nome da editorial. Finalmente, na parte inferior esquerda está o nome da
colección á que pertence a obra. Trátase da colección Lila Lilaina disposta a
romper os tópicos arredor dos nenos e nenas. O seus tres títulos: Roi quere ser mamá, Carlota e o príncipe azul e Azul
e Rosa cuestionan certos símbolos, hábitos e costumes sobre a separación
entre sexos e o que se espera dos nenos e das nenas.
No interior do libro o texto está tanto nas
páxinas pares como nas impares. O carácter das ilustracións son imaxes fixas
con cores de distintas tonalidades, unhas máis escuras e outras máis claras.
Tamén destacan a diversidade de estampados que aparecen nas roupas dos
personaxes e a súa autenticidade.
O contido trata sobre unha nena chamada Lila e
o seu irmán Pilo. Reciben a visita da seu avó e a súa avoa que lles traen un
agasallo para cada un. Lila recibe unha bufanda e un gorro de cor rosa e Pilo
recibe o mesmo, pero de cor azul. Tanto a nena como o neno se mostran agradecidos
cos seus avós, pero Lila pregunta porque todas as cousas que lle regalan son
rosas, pois a ela gústanlle todas as cores. O avó dille que o rosa é unha cor
moi favorecedora para as nenas, pero Pilo di que a el tamén lle gusta. Tanto el
como a súa irmá explican aos seus avós de que a todo o mundo lle quedan ben
todas as cores. Isto fainos reflexionar e o seu avó recoñece que sempre lle
gustou ter un xersei rosa e a avoa un chapeu azul. Finalmente, os nenos
trócanse os agasallos e axudan aos seus avós a pintar a súa casa de cores.
Ao final do libro, atopamos unhas follas para
fotocopia. Na páxina par aparecen Lila e Pilo espidos e na páxina impar debuxos
de pezas de roupa azul, rosa e branca para poder e pintar e vestir a Lila e
Pilo como máis nos guste.
Potencialidades:
Este libro e toda a colección de Lila Lilaina, como xa
comentei anteriormente, serven para cuestionar certos símbolos, hábitos e
costumes sobre a separación entre sexos e o que se espera dos nenos e das
nenas. Tanto certa literatura infantil como xoguetes que existen no mercado
seguen a perpetuar certos preconceptos sobre o propio de rapaces e o propio de
rapazas.
Esta narración serve para erradicar os
estereotipos sexistas e potenciar a liberdade e a igualdade, suprimindo a
clasificación que establece a sociedade en función do xénero. Neste caso
podemos observar como os dous irmás están libres de pensamentos sobre o propio
dos nenos e das nenas e axudan a razoar aos seus avós, mostrándolles as súas
reflexións e liberándoos duns pensamentos marcados pola sociedade, xa que
ningún dos dous opta por esas cores por gusto, se non polo que se lles impón.
Isto demóstranos que dende a educación
dos máis pequenos podemos cambiar mentalidades e chegar a construír un mundo
mellor e libre, rematando con estereotipos de toda clase. Con este libro
podemos estimular nos nenos un razoamento crítico sobre os aspectos que se
tratan no conto, como as cores propias de nenos e nenas. Podemos propoñerlles
preguntas para saber que pensan sobre isto, que farían eles ante estas situacións e como as trocarían.
Tamén, a partir do conto, podemos facer
algunhas actividade sobre as cores, iniciándoos na súa aprendizaxe.
Por último, cabe destacar que este libro
atopeino nun estante da biblioteca o Día Internacional da Muller, acompañado
doutros tantos dedicados a este día en concreto.
Ningún comentario:
Publicar un comentario