Mari, Iela
(2007), Las estaciones, ilust. do
autor, Sevilla: Kalandraka, col. Libros para soñar, (+3 anos) [34 pp.] (ISBN:
978-84-96388-57-4).
Breve
descrición do formato e contido da obra: álbum ilustrado de
formato cadrado (22x22 cm) e de pouco volume. A cuberta amosa unha gran árbore entre
céspede sobre un fondo branco que continúa na contracuberta. Ao lado do tronco
da árbore aparece o nome da autora, que tamén é a ilustradora da obra. Xusto
sobre o céspede podemos observar o nome da obra e debaixo o da editorial.
Ademais, na contracuberta, exactamente á esquerda de todo, está o nome da
colección.
O interior, pese a súa
aparente sinxeleza ao carecer de texto, presenta un concepto diferente e instructivo.
Isto débese a que as ilustración, a toda páxina, básanse na idea dun círculo
sen fin das estacións do ano que se representan a través do cambio que se
produce nunha árbore e no contorno que o rodea. Son ilustracións moi estéticas
e realistas con cores representativas das diferentes estacións.
Ao abrir o libro o proceso
iníciase no inverno, coa ilustración dunha árbore sen follas onde ao seu
redor todo está cuberto pola neve e só atopamos un pequeno animaliño hibernando
baixo a terra. A continuación, pasamos ao cambio que se produce na primavera,
estación na que comezan a brotar cores máis vivas e a aparecer máis animais. Ao
chegar o verán as cores e os animais emerxen de todo e chegan ao seu máximo
esplendor. Logo pásase ao outono, onde todo se tingue de cores alaranxadas e
marróns e os animais marchan de novo. Finalmente, volvemos ao inverno coas
típicas cores brancas, a representación da árbore sen follas e o animaliño
hibernando. En definitiva, o que podemos observar son todos os cambios que se
producen no ciclo vital da flora e a fauna ao longo das catro estacións.
Potencialidades: atopámonos ante unha obra cargada de
potencialidades, entre outras cousas porque permite ás nenas e nenos interpretar perfectamente o que supón cada cambio que
se produce nas estacións sen necesidade de que haxa presencia de textos.
Ademais, son os propios meniños e meniñas quenes poderán narrar a súa propia
historia a través da observación de todos os detalles que están representados
nas ilustracións . De feito, cada vez que abran o libro poderán captar novos
detalles nos que probablemente antes non se fixaran, o que favorece a
comprensión progresiva do proceso que vai transcurrindo no referinte á flora e
a fauna. Isto é así porque non son ilustracións pechadas nas que todo está dito,
son ilustracións que deixan que sexan os propios nenos e nenas os que razoen
sobre o que está a acontecer.
A maiores diso, é unha
obra que permite deixar voar a imaxinación e ao mesmo tempo coñecer aspectos da
realidade que nos rodea; require e potencia a concentración, atención e
observación en todo momento da lectura; fomenta a autonomía dos nenos e nenas ao
non requerir necesariamente a axuda do adulto para lela ou interpretala; fomenta
o desenvolvemento de habilidades lingüísticas, narrativas e orais; favorece
unha lectura compartida baseada na comunicación… Concluíndo, este é un álbum
ilustrado cunha capacidade de xerar inquedanza e sorpresa constante, pois cada
páxina é un mundo de aprendizaxe e diversión sen fin.
Ningún comentario:
Publicar un comentario