BOUQUET, Audrey (2019). 4
historias para manejar las emociones de Gatito, ilust. Fabien Öckto
Lambert, trad. Oscar Osambela. Guipúzcoa: Ediciones Saldaña, (a partir de 3
años), [115 pp.]. (978-84-9120-556-2).
Descrición do formato: álbum ilustrado traducido ao castelán e cuxa primeira
edición é de 2019. Está encadernado en cartoné con dimensións 23 x 23 cm. O
formato presenta unha cuberta cun círculo con catro emocións sobre un fondo
branco. Por enriba do círculo atópase o título da obra e por debaixo do mesmo
atópase o gato protagonista, que tamén aparece nun lado do círculo. Na
contracuberta, sobre un fondo vermello, aparecen diferentes gatos e paxaros, un
breve resumo, o código de barras co ISBN e unha cita de Catherine Aliotta,
sofróloga e pedagoga: “La sofrología es
el método ideal para ayudar a grandes y pequeños a manejar sus emociones”.
As gardas son iguais, sobre un fondo
verde aparecen debuxos moi pequenos relacionados cos gatos (espiñas, ratos e
patas). Este álbum ilustrado contén unha páxina de dereitos e un índice, no cal
aparece o nome das historias e as páxinas correspondentes. Na portada de cada
historia aparece o título da mesma e unha ilustración significativa.
Descrición do contido: este álbum ilustrado aborda as emocións do gato protagonista en catro
historias nas que salienta a perspectiva humorística, coa finalidade de
proporcionarlles aos nenos e nenas formas efectivas para controlar as emocións
mediante a sofroloxía, unha serie de técnicas de relaxación baseadas no ioga. Na
primeira historia o gato está furioso e para solucionalo colle aire e expúlsao
moi lentamente ata sentirme mellor; na segunda historia o gato é egoísta, séntese
só porque non queren xogar con el e para solucionalo respira fondo e frota a
súa barriga; na terceira historia o gato está namorado e séntese como nunha
nube ata que se relaxa. Por último, na cuarta historia o gato está inquieto e
non é capaz de durmir ata que conta as estrelas.
No relacionado coa lingua que se presenta, atópase o
campo semántico da natureza, follas, árbores, dente de león...), das partes do
corpo (ollos, boca, estómago...) e das accións (estirar, soprar, saltar...). O
álbum tamén presenta onomatopeas.
As ilustracións: na maioría das páxinas do álbum, o texto aparece unicamente
nunha delas, mentres que as ilustracións están a toda páxina, dándose nalgúns casos
a división nas dúas páxinas correlativas.
Potencialidades:
este álbum ilustrado, cunha linguaxe sinxela, é un bo instrumento para traballar
as emocións e os sentimentos e así axudar aos nenos e nenas a recoñecelos tanto
os sentidos, coma os que poidan experimentar os seus iguais. Ademais, ao
traballar coa sofroloxía, exemplifica técnicas que os propios nenos e nenas poden
realizar no seu día a día. Outro aspecto interesante da obra é a posibilidade
de traballar as historias en diferentes momentos, ao ser catro historias
independentes.
Paréceme unha obra moi interesante e completa! Non só para traballar as emocións, se non que tamén pode ser un recurso moi útil para potenciar a lectoescritura, relacionando as diferentes palabras que compoñen os campos semánticos mencionados cas súas respectivas palabras ou letras.
ResponderEliminar