Mejuto, Eva (adapt.) (2006). Corre corre, cabaciña, ilust. André
Letria, Pontevedra: OQO Editora, col. O, [30 pp.] (ISBN: 978-84-9871-532-3).
Descrición de
formato e contido: álbum con adaptación do texto de Eva María Mejuto e o ilustrador André
Letria. A autora inspirouse nun conto tradicional portugués para reescribir
esta historia. O libro ten unha estrutura case cadrada, cunhas dimensión de
23x25 cm. As súas cubertas son de tapa dura, encadernado en cartoné, o que lle
proporciona resistencia de cara ao uso das crianzas e adultos, facilitando a
súa manipulación. Na cuberta aparece a ilustración dunha cabaza con pernas
correndo, o que nos suxire unha idea sobre o que atoparemos dentro do libro. Os
nomes da autora e o ilustrador seguen a esta ilustración. Na parte superior
atopamos o título de obra con letras maiúsculas e na parte inferior, baixo a
ilustración, o nome da editorial. Na contracuberta observamos as ilustracións
de tres animais salvaxes, un lobo, un oso, e un león, coprotagonistas da obra.
Na parte inferior o nome da editorial xunto á colección e o seu respectivo
código de barras co ISBN.
Cando abrimos o libro atopámonos as gardas,
dúas páxinas cun fondo escuro e cheas de cabazas con diferentes expresións
faciais, mentres que na páxina de título de créditos aparece toda a información
da edición e na portada repítense os datos da cuberta e a ilustración dunha
cabaza no centro da páxina, enmarcada sobre un circulo de cor laranxa escuro.
En canto ao contido
da obra, a historia comeza coa presentación da historia protagonizada por unha
avoa velliña que vive nunha aldea. Nesta primeira ilustración podemos ver a
casa da avoa, da cal sae fume da cheminea o que nos indica que é unha estación
fría, o outono posiblemente, enmarcándonos nun contexto temporal importante no
contido da obra. A avoa recibe unha carta da súa neta invitándoa á súa voda. A
anciá, moi leda, prepárase para marchar axiña. Durante o camiño a avoa irase
atopando con tres feras salvaxes que impedirán o seu avance. A avoa, que era
astuta, soubo enganalos mediante escusas para así poder chegar á voda, pero
despois de toda a troula, como volvería para casa? A súa neta tiña a solución.
Correu á horta na busca dunha cabaza na que metería a súa avoa para que volvese
á casa rodando.
A relación das
imaxes e o texto e cambiante, aínda que predomina o emprego da dobre páxina e
os xogos de desproporcións, con algún caso de páxinas sen texto que dan pé á
lectura visual. A cor dos fondos das páxinas tampouco é continuo e semellante
durante todo o transcurso da obra. Son fondos de diferentes tonalidades,
maiormente claras e da gamma dos laranxas. As ilustracións son figurativas e
atractivas polas súas cores e dimensións. Nelas represéntannos aos personaxes
coa perspectiva que queren transmitir sobre eles. Por unha parte atopamos unha
avoa pequeniña e con medo, pero astuta ao mesmo tempo, fronte aos
coprotagonistas da obra, tres animais salvaxes que queren comer a avoíña, de aí
o seu tamaño moito maior.
O texto esta
escrito en galego, con letra minúscula en cor negra. A cantidade de texto
integrada por páxina é moderada, o que facilita a lectura de cara ás crianzas.
Ademais o texto caracterízase por recorrer a repeticións, que son resaltadas en
letra grosa. Estas intervencións teñen carácter repetitivo e rimado, co uso de
diminutivos e aumentativos que atraen aos cativos facilitando a súa
memorización.
Potencialidades: a lectura
desta obra propicia a reflexión sobre múltiples temáticas, dende as referidas a
distintas épocas do ano, os cambios de estación, os alimentos propios de cada
temporada, as festividades etc. Tamén permite abordar aspectos como a
capacidade para superar atrancos e a astucia, a imaxinación, a creatividade, a
memorización e a musicalidade.
Recursos:
- Colmenero. ( 2018). Obra de teatro: Corre corre cabaciña. EEI As Dunas Panxón. Obtido de <http://www.edu.xunta.gal/centros/eeidunaspanxon/node/796>. Visitado 13 abril 2020.
- Burela, R. (2017). "CORRE CORRE, CABACIÑA"- ( CONTO É CANCIÓN MELLOR CALIDADE). YouTube . Obtido de <https://www.youtube.com/watch?v=EfUEd0xTlhA> Visitado 15 de abril 2020.
Ningún comentario:
Publicar un comentario