Dalmaxes, Antoni (1993), O caracol rabolaranxa, ilust. Ana Lopez
Escrivá, trad. Pilar Vilaboi, Santiago de
Compostela: Sotelo Blanco, col. A fiestra, 24 pp. (ISBN: 84-7824-179-5).
Breve descrición do formato e contido da obra: Libro ilustrado de historia
orixinal, sendo unha tradución de El cargol cuataronja. A edición forma parte dunha
colección de libros para os nenos tanto para a escola coma para o tempo de
lecer. En canto ao formato dicir que é de tapa branda e que o texto
sempre se encontra nas páxinas pares e as ilustracións que lle corresponden, nas
impares, polo tanto é unha narración en paralelo. O argumento conta a historia dun caracol do
cal todo o reino dos caracois se rían porque en lugar de ter a cuncha como o
resto tíñaa en forma de gorra de ciclista e laranxa. El sempre estaba moi
triste e avergonzado. De feito, só saía da casa cando sabía que non o vía
ninguén. Unha tarde de verán uns nenos e
nenas foron por caracois ao campo para un arroz,porén a el non o
colleron por ser diferente ao resto, pensando que por iso sabería mal. Entón dende
ese día todos os sobreviventes comprenderon que aquel defecto do que tanto rían
era unha vantaxe e comezaron a comer cenorias para ver se a cuncha se lle poñía
de cor laranxa, máis tamén rabolaranxa deixou de estar triste por ser
diferente e empezoulle a gustar ser distinto ao resto.
Potencialidades: esta versión en galego para nenos e nenas permite achegarlles a lingua aos
máis cativos ademáis a linguaxe utilizada é moi sinxela e de fácil compresión. As imaxes
son lineais ao texto o que permite seguilo aínda que non se estea lendo, polo
tanto déixalle aos máis pequenos a oportunidade de imaxinar o que está ocorrendo. É un conto no que representa
moi ben como as diferenzas dan a cada persoa vantaxes e desvantaxes. O que máis se destaca é como se valora e se reflicte a diversidade e que todas as persoas somos distintas e especias. É importante que dende
educación infantil os nenos e nenas se valoren como persoas con características que non teñen por qué ser igual ao resto, sobre todo que as
vexan como algo positivo. Se se traballa estes conceptos
que se corresponden co autoconcepto e autoestima moitos problemas que se dan en
idades máis tardías non terían lugar, xa que son aspectos básicos na
constitución da personalidade e permiten o desenvolvemento da capacidade de empatía.
Dende o meu punto de vista, para as persoas que lean este conto sérvelles
de reflexión, sexa alumnado ou adultos para aprender a non xulgar as persoas por ter algo que non teñen os outros e
entender que os prexuízos poden facerlle dano .
Ningún comentario:
Publicar un comentario