Ficha bibliográfica
Doherty, Gill (2005). 1001 cosas que buscar en el país de las hadas. Ilust. Teri Gower, trad. Teresa Muñóz. Londres: Usborne Publishing, 32 pp. (ISBN: 978074608346-8)
Descrición e formato
Trátase dun libro-obxecto de discriminación visual, cuxa cuberta amosa unha paisaxe en tons vivos e cun fondo rosado, no cal está debuxada unha escena na que unhas fadas e trasnos bailan e tocan instrumentos no que parece unha pradería de noite. O título está centrado e escrito con fontes diferentes para destacar a palabra fadas e o número 1001. Nas marxes atópase unha pequena guía para buscar o número de obxectos que se pide, o cal nos indica que o libro en si comeza na cuberta, pois xa se pode utilizar esta escena igual que no resto das páxinas. Na contracuberta pódese ver o mesmo título xunto cunha breve explicación a modo de sinopse sobre o libro. Represéntase varios debuxos de fadas xunto cunha pequena escena na que dúas delas decoran unhas flores con grilandas de margaridas. Tamén se pode destacar que algúns elementos están decorados con papel brillante para atraer a atención dos lectores. Unha vez máis nas gardas amósase a cor rosa sen ningún tipo de deseño.
Tras a portada o libro conta con dúas páxinas destinadas á explicación do mesmo, xunto cun índice onde se amosan as distintas escenas do país das fadas. Cun fondo de tons claros e un pequeno debuxo dunha das escenas que se presentan nas páxinas (en concreto o título é Na copa da árbore) amósase unha guía para os pequenos lectores sobre o funcionamento dos debuxos e dos números. Como engadido tamén se anima a buscar á fada Acaramelada en todas as páxinas, acompañado dun debuxo dela.
Trátase dun álbum ilustrado no que as ilustracións pasan a ser a parte central, pois non hai apenas texto escrito. A finalidade deste libro non é contar unha historia de maneira tradicional, senón introducir ao lector/a no mundo das fadas mediante escenas e representacións da súa vida cotiá, nas que deben buscar determinados obxectos. Destácanse como exemplo o mercado máxico e o banquete das fadas, expostos nas imaxes que se mostran a continuación.
Como engadido ao final do libro para los buscadores máis expertos propóñense certos elementos a buscar en todo o libro, acompañados das respectivas solucións e en que páxina se encontran.
Potencialidades en EI
Este álbum ilustrado pode converterse nun excelente recurso para achegar aos nenos e nenas a unha forma diferente de utilizar os libros, pois en lugar de contar unha historia ou conto con argumento, ofrece unha interacción constante mediante a busca de obxectos. Nel pódese traballar a discriminación visual a diferentes niveis, ademais das competencias matemáticas básicas, aptas sobretodo para o alumnado de sexto de educación infantil dado que traballa coa numeración do un ao dez.
Doutra banda tamén achega aos pequenos/as ao mundo das fadas e trasnos mediante recreacións de escenas que resultan cotiás para as persoas, ambientadas nun mundo máxico e imaxinativo, facendo así desta obra un bo recurso para incentivar a creatividade dende unha perspectiva fantástica, ademais de recrear historias segundo a competencia e intereses de cada lector/a.
Traduccións
Este álbum foi orixinalmente escrito en inglés co título 1001 things to spot in fairyland. Conta tamén coas respectivas traducións á lingua holandesa (1001 dingen zoeken in feeënland) e xaponesa.
Outros libros e recursos
Existe outro álbum ilustrado da mesma autora (Gillian Doherty) e co mesmo título, pero co engadido de que inclúe máis de douscentos vinte adhesivos. Os seus datos son: Doherty, Gillian (2015). 1001 cosas que buscar en el país de las hadas con pegatinas. Londres: Usborne Publishing, 32 pp. (ISBN: 9781409590583)
Ningún comentario:
Publicar un comentario