Davies,
B, (2018), L´enfant et Grand-mère, ilust. do autor, Toulouse: Éditions Milan, [ 32 pp.].
(ISBN: 978-2-4080-0582-5).
Descrición do formato e contido da obra:
álbum ilustrado de tapa dura con dimensións 278x245 mm, do autor e ilustrador
Benji Davies. Conto infantil redactado en francés. A cuberta, chea de cores vivas, amósanos a imaxe do mar, axitado
e cheo de rochas nas que están pousadas
gaivotas e incluso un pequeno cangrexo. O ceo é azul, está cheo de nubes e
podemos distinguir aves no seu fondo, supoñemos que gaivotas tamén. Na parte
dereita podemos ver unha pequena embarcación. Dentro dela encontramos a un neno
cun ganapán, e unha muller co pelo branco, que é a súa avoa, e que é a que se
encarga de dirixir este barco. Xunto ao barco, e ben preto da figura da avoa,
podemos ver un paxariño que os segue. O título
do libro está situado na parte esquerda da cuberta,
con letras en maiúscula e de cor negra. Na contracuberta, encontrámonos cunha imaxe distinta. Podemos
ver parte dunha praia, un ceo cheo de nubes
brancas e grises e, sobre un montículo de herba, hai unha pequena casiña, feita
co que parece a parte dianteira dun barco. Esta ten cheminea, unhas escadas,
unha hamaca na que tomar o sol e un tendal. Á esquerda da casa podemos ver ao mesmo neno da cuberta, co mesmo ganapán e un caldeiro pequeno. As gardas son as dúas de cores amarelas e brancas e amosan
a area dunha praia. Sobre ela, podemos distinguir moitas pegadas de gaivota, que forman unha especie de camiño.
Tamén hai cunchas, buguinas
e estrelas de mar.
O argumento xira ao redor de Noah,
un neno que vive xunto ao mar co seu pai e os seus gatos. Chega o verán e vai pasar as súas vacacións coa súa avoa. Ela vive
lonxe del, nunha pequena rocha na que só recibe
a visita dalgúns paxariños. Noah non sabe moi ben que pensar acerca da súa
avoa, xa que fai cousas como pór os dentes nun
vaso polas noites, teñen que durmir na mesma cama e non ten moito tempo para
xogar. Por iso mesmo, un día Noah sae a dar un paseo pola praia cando a marea
está baixa. E atopa unha pedra que lle chama moito a atención. Ao achegarse a ela, comeza a imaxinar que está nun
castelo, nun barco, nunha gorida... Fóra desta rocha, comeza
a chover e pode verse o ceo de cor gris escuro. Mentres, dentro, Noah segue xogando. Pero algo interrompe os seus xogos: un
paxaro pequeniño está ferido e pía. Noah quere axudalo e sabe que ninguén
mellor que a súa avoa para curalo. Pero cando quere saír, dáse conta de que a
marea é mais alta e a tormenta non lle vai pór
fácil volver á casa. Pero a avoa, no momento
xusto, aparece co seu barco. Leva buscando a Noah dende que comezou a tormenta.
Polo camiño á casa, atopan máis paxaros perdidos e feridos e deciden levalos á casa e coidalos durante a noite. Cando a tormenta
calma, os paxaros marchan horizonte adiante. Pero o paxaro que Noah encontrou
decide quedar a facer compañía á avoa. A partir
dese día, e durante todo o verán, Noah, a súa avoa e o paxariño son compañeiros
de aventuras.
O álbum presenta na súa maioría imaxes de
toda a páxina, formadas por dúas follas. Tamén, podemos ver pequenas
ilustracións ao lado do texto, ou ilustracións que ocupan só unha folla. O
texto está sempre acompañado dunha imaxe que o apoia e
recrea. Unha cor que predomina moito no
álbum é o azul, xa sexa claro ou escuro. O texto que conta a historia é de cor
negra e as letras teñen un tamaño mediano, o que
facilita a súa lectura. As imaxes, ademais, parecen estar pintadas con
acuarelas, o que fai que sexan moi agradables á vista do lector. A historia
cóntase de maneira indirecta e nalgunha que
outra ocasión hai un diálogo entre o neno, Noah, e a súa avoa.
Potencialidades: a
través deste conto, como futuras e futuros docentes, podemos traballar un valor tan importante como é a xenerosidade. Tamén podemos tratar cos máis pequenos a figura dos
avós. Neste libro, faise especial énfase en que
Noah poucas veces visita a súa avoa que, incluso
para o seu neto, pode parecer unha persoa rara. Pero aínda así, nos momentos
nos que Noah necesita axuda, ela sempre está para el. Os avós, nalgúns casos,
poden ser unha figura moi importante na vida dun neno ou nena, chegando a ser
ás veces a súa figura de referencia e por iso é un tema interesante para tratar
cos mais pequenos. Ademais, podemos ver un gran xesto de xenerosidade por parte
dos dous protagonistas cando primeiro Noah recolle ao paxaro ferido e logo, de
camiño á casa, os dous van recollendo e
acollendo na súa casa a moitos máis paxaros para
que non pasen fóra a tormenta e poidan viaxar ao
día seguinte sen problema.
Bajo mi punto de vista me parece que fomentar en el aula este tipo de
ResponderEliminarlecturas favorece la aproximación y el contacto con otras lenguas
desde edades tempranas. En la mayor parte de los casos, y en lo que
respecta a la Comunidad Autónoma de Galicia estas lecturas se realizan
en castellano o en gallego, siendo el inglés la tercera lengua y con
escasa presencia. Por lo que me parece una idea muy buena introducir
en el aula el francés, ya que es un idioma que suele incluirse en
cursos superiores como Secundaria. Además, considero que a través de
este cuento pueden tratarse otros temas, como pueden ser: el paisaje,
aprovechando que se desarrolla en un entorno de costa o incluso la
compañía que pueden brindar los animales, abriendo por ejemplo debate
sobre los animales domésticos. En definitiva, es una propuesta con la
que se pueden trabajar aparte de lo ya mencionado, muchos otros
aspectos: familia, valores como la solidaridad, etc.