Zinkia (2015). Pocoyo emociones. Barcelona: Planeta Editorial/Timunmas, col.
Pocoyo, 10, [12 pp.] (ISBN:
978-84-08-13596-8).
Descrición do formato e do contido
Volume en cartoné con superficies de relevos
táctiles, centrado nas emocións, dende a alegría ata o orgullo. Narrado en
terceira persoa, presenta letra en minúsculas e algunhas palabras resaltadas en
negra, que son as referidas ás diferentes emocións. As imaxes amosan as
diferentes emocións na expresión de Pocoyó, xunto cos seus amigos e obxectos e
ferramentas que utiliza. Tamén aparecen medios de transporte como un patinete,
todos eles en cores vivas e brillantes. As imaxes ocupan as páxinas completas
para que os nenos e nenas aprecien con maior detalle as diferentes emocións. As
ilustracións en cada páxina son individuais, non hai unha continuación, polo
que todas as ilustración son independentes. Pocoyo é o personaxe principal e
xunto a el aparecen os diferentes amigos e amigas, como Elly, Lula, Pato,
Pajarito, Flor musical, etc. O texto aparece na parte superior das
ilustracións, aínda que tamén aparecen algunhas palabras entre as ilustracións,
así como onomatopeas.
O contido deste libro
xira ao redor das distintas emocións que senten cada día Pocoyó e os seus
amigos. Ademais con este libro pódense ir repasando os divertidos relevos que
hai en cada páxina e desta forma poden aprender xogando. A cuberta deste conto
mostra o título da obra e dentro dun círculo de cor verde aparecen os persoaxes
principais da historia, entre eles destacan Pocoyo, Elly, Pajarito e Pulpo.
Estes personaxes móstranse contentos, tal como reflicte o xesto dos seus
brazos, que semella convidar aos lectores cara a eles. As cores dos personaxes
son vivas, diferentes unhas das outras: Pocoyo aparece co seu traxe azul, Elly
coa súa cor de pel rosa e o seu chaleco azul, Pajarito ten unha cor azul e o
pico e as patas laranxa e por último Pulpo coa súa cor vermella. Ao redor do
círculo aparecen as nubes, as cales significan algo importante para Pocoyo, xa
que as considera as súas amigas por darlle sombra a el e aos seus amigos e
amigas. Estas nubes son de diferentes cores. Na cuberta tamén se destaca que é
un libro con divertidos relevos a través dos que os rapaces e rapazas poderán
interactuar co conto.
Na contracuberta
aparece de novo o título do libro, un pequeno resumo do que trata e os títulos
dos outros contos da mesma colección. Ademais aparecen dúas URL e na marxe
esquerda aparece a información editorial da obra. Tamén aparecen os personaxes
protagonistas, co cambio de Pato polo Pulpo. As cores seguen sendo vivas tanto
no título coma nas personaxes.
O texto mostráse en
letra minúscula, en negro e resalta varias palabras durante o conto. Estas
palabras son as diferentes emocións. A letra e fácil de ler. Tamén aparecen
palabras e onomatopeas por medio das ilustracións. Estas letras amosan
diferentes relevos que promoven a percepción táctil.
As ilustracións teñen
cores vivas e rechamantes ao redor das diferentes emocións. Cada ilustración
aborda unha emoción concreta, polo que non se observa unha narratividade
secuenciada, senón escenas únicas que reforzan o sentido da emoción
representada. En cada imaxe vai aparecendo Pocoyo e os seus amigos, ademais de
aparellos, medios de transporte etc.
Potencialidades: esta obra é indicada para un
contacto precoz da infancia con conceptos e palabras, animados por personaxes
aos que coñecen dos medios audiovisuais e
os debuxos animados. Tamén resulta de interese para a educación
emocional, ao fomentar a identificación e xestión de sentimentos que poden
experimentar os máis novos. Do mesmo xeito, contribúe a unha lectura compartida
adulto/infancia, pois é necesaria a mediación e guía dunha persoa próxima na
exploración dos conceptos que representan os personaxes, que se complementará
coa lectura visual do neno/a.
Recursos: este libro conta con unha páxina web: www.pocoyo.com. Esta páxina é moi útil para os docentes
polo contido óptimo para o xogo e a aprendizaxe dos nenos e nenas. Conta con
materiais didácticos como manualidades, fichas educativas, coloreables, aprende
inglés, xogos, vídeos musicais, un apartado para o compromiso de Pocoyo no que
trata sobre a preservación do medio ambiente, pasatempos etc. É unha páxina moi
completa é útil para o profesorado.
Me parece un cuento que, aunque a priori, trate únicamente las emociones, favorece la introducción en el aula de Educación Infantil de diferentes actividades o reflexiones. Por un lado, aprovechando la idea principal, pueden llevarse a cabo actividades en las que se identifiquen las emociones, tanto en ellos/as mismos/as como en los demás. Una vez hecho esto, se pueden plantear otras en las que tengan que asociar la emoción con una acción o imagen de la vida cotidiana. Finalmente, puede realizarse cada día una asamblea en la que se le pregunte a alguno/a de ellos/as alguna situación en la que haya sentido x emoción. A través de esta temática se puede fomentar en el aula la importancia de transmitir lo que sentimos, lo que ayuda también a trabajar la empatía. Paralelamente a esto, es un cuento que incluye mucho vocabulario, como pueden ser los colores, objetos o los animales, que se pueden tener también en cuenta a la hora de plantear actividades. Por último, y entre las variadas posibilidades que ofrece, puede potenciarse también la memoria, como por ejemplo, leyéndolo varias veces pasando por alto algunas emociones, de esta forma observaremos si estuvieron o no atentos/as.
ResponderEliminar