Análise de contos infantís
1. Por catro esquinitas de nada.
Ruillier, Jérôme. (2016). Por
cuatro esquinitas de nada. Barcelona: Editorial Juventud.
Descrición
do formato e contido: álbum ilustrado con texto e
ilustracións de Jérôme Ruillier. É de fácil manexo para todos/as usuarios/as.
Ten formato cadrado e na cuberta aparecen imaxes claves da obra, o nome do
autor, da editorial e o título. En cambio, na contracuberta aparece un pequeno
fragmento do texto a modo resumo, invitando a realizar unha pequena reflexión e
a coñecer un pouco a historia que acontece. Ademais tamén aparece a páxina web
da editorial, o ISBN e o código de barras. Cando abrimos o conto, no interior,
podemos observar a sinxeleza das imaxes, utilizando figuras xeométricas con
cores rechamantes e vivas. En todas as páxinas prevalecen as imaxes xeométricas
fronte ao texto. As figuras que aparecen na historia, representan as diferenzas
que existe entre o grupo de amigos/as protagonistas.
O contido xira ao redor dunhas figuras xeométricas que
están a xogar e entreterse ata que se produce un conflito: queren entrar na casa
grande, pero Cadradiño non pode entrar porque a porta é redonda…Isto provoca
que entre todos barallen distintas solucións, á vez que convida ao lectorado a
reflexionar tamén sobre as diferentes solucións que se van dando e as súas
consecuencias: que Cadradiño se alargase, se estirase, se dobrase... pero ningunha
idea semella acertada, de aí que Cadradiño se sentise moi triste porque el
quería entrar. Finalmente a solución atopada é a máis feliz, ao se decataren de
que non era Cadradiño quen tiña que cambiar, senón a porta, polo que lle
cortaron catro esquiniñas e Cadradiño xa puido entrar na casa grande.
Potencialidades: coa lectura desta obra podemos fomentar a aceptación
dun mesmo/a, polo que podemos expoñer que non todos/as somos iguais, senón que
cada un ten algo especial e único. Ao mesmo tempo tamén se traballa a
diversidade, a relación e o traballo grupal. Ademais tamén podemos repasar
conceptos matemáticos como as figuras xeométricas e os colores. Sendo un conto
que ofrece moitas posibilidades de activades, tanto para traballar os valores
como tamén aspectos artísticos.
Recursos:
Bea.
(2020). Por cuatro esquinas de nada 🔷 en la mesa de luz [Archivo de vídeo]. Recuperado de https://www.youtube.com/watch?v=xr09J56ZZw8 (consultado
o 17/4/2020)
Tictactuc.
(2020). Por Cuatro Esquinitas de nada -
Cuento [Archivo de vídeo]. Recuperado de https://www.youtube.com/watch?v=ZU8OVF17hYc (consultado
o 17/4/2020)
Del
Val, B. (8 de abril de 2020). La
diversidad y la discapidad a través de los cuentos. Parte [Mensaje de un
blog]. Recuperado de
http://aulateadelossoles.blogspot.com/2015/02/la-diversidad-y-la-discapacidad-traves.html (consultado
o 17/4/2020)
Solis
Saez, M.G. (2020). Por cuatro esquinitas
de nada - Juan Rafael Muñoz Muñoz (autor). Recuperado de https://www.youtube.com/watch?v=PeVSXnFVqrc (consultado
o 17/4/2020)
Ningún comentario:
Publicar un comentario