Zabalbeascoa, Anatxu (2009). Miedo a la oscuridad. Ilust. Ximena Maier, Barcelona: Ediciones Beascoa, [32 pp.]. (ISBN: 978-84-488-2841-7).
Descrición do contido e formato:
este álbum ilustrado foi escrito por Anatxu Zabalbeascoa e ilustrado por Ximena
Maier, vai dirixido a nenos/as de entre 5 e 6 anos. A historia ten como
protagonista a Ariadna, unha nena que ten medo á escuridade e non entende
porqué se ten que facer de noite en lugar de ser sempre de día. Para poder
axudala, os seus pais deciden chamar ao doutor Quitamiedos. Este, coa axuda do
seu curmán, o mago Quitamiedos, crea un invento que consegue que se faga de día
cando é de noite. Desta forma logran que entenda que se sempre fose de día a
vida sería moi complicada Por exemplo, os panadeiros non terían pan, xa que non
lles daría tempo a cociñalo.
Este volume de capa dura presenta na
cuberta a Ariadna, que cunha man agarra unha lámpada e olla asustada a noite
pola ventá, mentres que na contracuberta aparece a nena metida na cama de
noite, cun sorriso na cara. Ambas presentan un fondo branco con letras negras e
debuxos con cores claras. Tanto nas gardas iniciais coma nas finais aparece o
mesmo debuxo, un fondo azul cuns triángulos da mesma cor debuxados e unha raia
vermella debaixo. Ademais, nas gardas finais aparece un diploma sen cubrir, que
se pode empregar para entregar ao lectorado da obra. Na portada empréganse
letras grandes e de cor negra, e aparece o doutor de costas coas lentes
agarradas nas mans. Antes da portada, aparece unha páxina de créditos cos
agradecementos das autoras do álbum ilustrado.
O texto presenta un narrador
omnisciente en terceira persoa, que comeza presentándonos a Ariadna e vai
narrando como pasa o tempo ata que ela perde o seu medo á escuridade. A
estrutura é lineal e, a medida que transcorre a historia, vainos introducindo
máis no complexo proceso de perder os medos. As frases son curtas e o
vocabulario axeitado á idade á que vai dirixida a obra. O contido céntrase no
medo á noite e á escuridade e nel trátase de ensinar ao lectorado a importancia
que ten esta para o correcto transcurso do día. Este contido pódese seguir
grazas ás diferentes ilustracións, as cales son un complemento da historia e
permítennos entendela con facilidade. Empréganse cores claras nos personaxes e
nas escenas onde se pretende crear un ambiente de día, nas demais as cores son
escuras, simulando a noite. Aínda que algunhas das imaxes se presentan a páxina
completa, non todas son así. Algunhas presentan dúas imaxes distintas pero
complementarias ao texto que aparece nesa páxina. Nalgúns fragmentos do texto
faise referencia aos animais, falando de como viven os paxaros de día e o que
fan pola noite. Podemos apreciar como os diferentes personaxes aparecen
perfilados de negro para diferencialos con facilidade do fondo.
Potencialidades:
A lectura deste álbum permite traballar a existencia do paso do tempo, a
organización en días e noites e as razóns de que exista o tempo sen luz. A
reflexión sobre a noite como espazo temporal e como descanso permite abordar o
medo e inseguridade que produce a escuridade. Aprender que os nosos ollos son
capaces de adaptarse á falta de luz ou que os outros sentidos se poñen alerta e
podemos percibir cuestións que ignorabamos é unha forma de aprendizaxe do mundo
e da realidade. Coñecer outras formas de se enfrontar aos medos a través da
ficción permiten superar as inseguridades propias da infancia e fomentan o
autocoñecemento, así como a vivenciar a contorna na que nos desenvolvemos a
través de todos os sentidos.
Ningún comentario:
Publicar un comentario