mércores, 15 de abril de 2020

Del más miedoso... Al más valiente. El miedo




Roca, Núria (2005). Del más miedoso… Al más valiente. El miedo. Ilust. Rosa Mª Curto. Barcelona: Edebé, [36 pp.]. (ISBN: 84-236-7767-2).

Descrición do contido e formato: este é un álbum ilustrado creado por Núria Roca e ilustrado por Rosa Mª Curto. É un libro con tapas duras que mostra na súa cuberta aos personaxes da historia; nunha franxa branca aparece unha nena rindo e nunha azul, una nena e un neno escapando. Con estes debuxos adiántase a temática do conto, sendo a branca a que reflicte valentía e a azul a que mostra os medos. Na contracuberta ofrécese un breve resumo da historia e o nome da colección á que pertence. Nas gardas aparecen debuxados os monstros e animais que aparecen ao longo da historia. Estes están debuxados con cores alegres e formas vistosas que intentan captar a atención do lector dende o comezo. Na portada aparece un deseño similar ao da cuberta, ao presentar a páxina dividida en dúas partes co título El miedo. Na parte superior aparece un rapaz tremendo polo medo, mentres que na inferior, está un rapaz cos brazos erguidos sen ningún signo de que teña medo.
Este libro conta catorce historias relacionadas con diferentes medos e como facer para poder facerlle fronte. Nas diferentes páxinas aparecen ilustracións que complementan o texto, estas imaxes son bastante realistas e empregan cores vistosas cando pretenden destacar algo, normalmente os fondos son brancos ou con cores claras. Ao longo da historia a autora fai unha comparación entre os personaxes con medo e os que non o teñen, aparecendo estes últimos cando xa se deron as pautas para combatelo.
O texto presenta un narrador en terceira persoa que vai introducindo ao lectorado na historia, interactúa con el e faille diversas preguntas, como se fose o protagonista. Cada historia é independente e os títulos están escritos con letras grandes e mesturando dúas cores para captar a atención. Estas mostran diferentes situacións de medo con nenos e nenas como protagonistas. Primeiro móstrase como teñen medo e, despois de darlles o consello adecuado para se enfrontar a el, pasan a se converter en situacións de xogo e risas. Os textos presentan un vocabulario sinxelo e frases curtas, adaptadas á idade dos/as nenos/as aos que vai destinado o libro.
No final da obra aparecen varias páxinas con actividades para realizar tras a lectura, todas acompañadas con imaxes ilustrativas, e unha guía para os/as pais/nais, na cal se explica en que consiste o medo e se lles ofrece distintas alternativas para previr a súa aparición e como actuar ante esas situación. Nesta última pódese observar un cambio de letra, sendo moito máis pequena e con vocabulario máis complexo. Por ultimo, podemos atopar a páxina de créditos na cal aparecen os títulos das outras obras da colección.

Potencialidades: con este álbum ilustrado pódese traballar, con nenos/as de 3 a 5 anos, os diferentes medos e as inseguridades. A través de diferentes personaxes podemos mostrarlles distintas situacións que poden provocarnos medo e afectarnos no desenvolvemento da nosa vida con normalidade. A lectura destas historias permítenos ensinarlles que temos que xestionar esta emoción e que, a través das situacións que aparecen no álbum, existen distintas formas de facelo.

1 comentario:

  1. Normalmente os nenos/as presentan medos, sobre todo no que descoñecen. Esta obra é un bo recurso para traballar esta emoción,o medo, xa que os nenos/as poden diferenciar as distintas situacións nas que se atopan os personaxes e sentirse identificados/as. As imaxes son moi expresivas e as historias presentan unha breve reflexión, de que ter medo non é malo. Tamén a importancia de ver as cousas noutra perspectiva e saber enfrontarse aos seus temores. Isto favorecerá a súa autonomía e ter un mellor estilo de vida sen preocupacións.
    Unha obra ca mesma temática é a de ''Como Marcelo deixou de ter medo'', de Beatriz Montero, na que presenta a superación dun neno que tiña moitos medos e a súa maneira de afrontalos.

    ResponderEliminar