Lionni,
Leo (2019). Cornelio. Pontevedra: Faktoría K de Libros, [36
pp.]. (ISBN: 978-84-8464-452-1).
Descrición do formato e do contido: álbum ilustrado de tapa dura. A cuberta presenta unha imaxe grande do
protagonista, un crocodilo de cor verde, que vai andando sobre dúas patas e
camiñando en terreo firme. Na contracuberta aparece unha xungla cun monte de
fondo e o nome da colección “Tras os montes”. Nas gardas vense unhas follas
verdes rematadas en punta sobre un fondo branco. Na portada aparece unha xungla
e na parte superior o nome de Cornelio en vermello e enriba o nome do autor.
A
temática é a perseveranza, diferenza e aprendizaxe, polo que permite traballar
cos nenos e nenas a diversidade e o poder da curiosidade como medio para novas
aprendizaxes, así como a importancia do esforzo por logralas e o afán de
superación. Cornelio é un crocodilo que naceu coa capacidade de camiñar a dúas
patas, polo que podía ver cousas que o resto de crocodilos non podían. Esta
habelencia convérteo nun ser moi curioso, que botou a andar e coñeceu a un mono,
quen lle ensinou algúns dos seus trucos a Cornelio. O crocodilo cando voltou
xunto ao resto de crocodilos ensinoulles o que aprendera, concretamente a
colgarse da cola nas árbores. Aparentemente ao resto de crocodilos non lles
parecía interesante, aínda que cando decidiu marchar puido observar que o resto
de crocodilos estaban tentando poñer en práctica os trucos que lles ensinou
Cornelio. O texto está narrado en terceira persoa, estruturado en breves
parágrafos e cunha forte dependencia das imaxes a toda cor en cada páxina.
As
ilustracións son a dobre páxina. Os personaxes que aparecen son os crocodilos e
un mono, así como o hábitat no que viven. A disposición das figuras é sempre de
orientación cara á dereita, animando ao lectorado a seguir avanzando nas
páxinas da historia para saber que ocorre.
Potencialidades: a lectura deste libro permite traballar cos nenos e nenas os distintos gustos,
habelencias e capacidades que temos todos e que iso é respectable. Tamén se
incide na importancia de manter a curiosidade, dado que permite aprender cousas
novas. Outro aspecto é tamén o valor do esforzo e o afán de superación por
conseguir o que nos propoñemos. Por outra parte, tamén é un texto que axuda a
entender que a diferenza é fundamental e que cada un de nós ten que ser un
mesmo, ademais de que aprender e probar é necesario para experimentar e medrar.
Recursos
Carmen
y Rustichello (Room to play) (10 de marzo de 2020). Carmen e Rustichello leggono CORNELIO di Leo Lionni. Obtido
do arquivo:https://www.youtube.com/watch?v=sJTgkYQIGS8 (consultado o 21/04/2020).
Cañón,
Ruth (agosto, 2013). Recursos y
actividades para trabajar la educación intercultural en el aula en Ed. Infantil
y Ed. Primaria. ResearchGate.Recuperado de:
https://www.researchgate.net/publication/260767162_Recursos_y_actividades_para_trabajar_la_educacion_intercultural_en_el_aula_en_Ed_Infantil_y_Ed_Primaria (consultado o 21/04/2020)
Ningún comentario:
Publicar un comentario