Núñez, Marisa (2000). A Cebra Camila. Ilust.
Óscar Villán, Pontevedra: Kalandraka, col. Demademora, [32 pp.].
(ISBN:978-84-8464-126-1).
Descrición
do formato e contido: A Cebra
Camila é un álbum ilustrado de Marisa Núñez e o ilustrador
Óscar Villán. O libro ten unha estrutura cadrada, de 22 x 22 cm, o que facilita
o seu manexo tanto por adultos coma crianzas. As súas cubertas son de tapa
dura, encadernado en cartoné, o que lle proporciona unha estrutura resistente
de cara ao uso na aula ou na casa. Na cuberta atopamos a protagonista da
historia, Camila, unha cebra cativa que terá un incidente coas súas raias.
Camila está de pé sobre unha bola ou montaña, non se aprecia a simple vista que
é. Esta ilustración vén rodeada por dous círculos en diferentes cores,
acompañados do título da obra, o nome da autora, do ilustrador e o grupo
editorial na esquina inferior dereita. Na contracuberta atopamos o nome da
colección, “Demademora”; o código de barras co ISBN do libro; a páxina web de
Kalandraka, na que atopamos todos os libros desta editorial e unha pequena
ilustración dun caracol sobre unha pelota verde, semellante á que observabamos
na cuberta.
Cando nos
introducimos na obra atopamos as gardas, dúas páxinas en cor azul escuro con
pequenas ilustracións. Estas semellan ser raias de diferentes cores que se
moven nunha dirección. A continuación atopamos unha páxina con información
sobre a obra, o ano de publicación, autora, editorial etc. Rodeada por un círculo
de cor beixe, ambientado sobre un fondo branco e negro, representando as cores
dunha cebra. O fondo aparece nunha tonalidade máis discreta, cor beixe,acompañado
polo nome da autora, ilustrador e grupo editorial, mentres que o título da obra
vén enmarcado sobre un fondo a raias branco e negro.
A historia
comeza presentándonos a Camila a través dun pequeno texto rimado. O texto da
obra está escrito en galego e vaise integrando en cada unha das páxinas cunha
letra de cor negra en minúsculas. A pesar disto, presenta un tamaño adecuado
para facilitar a súa visión e lectura. A estrutura da narrativa é lineal, con
pequenos fragmentos rimados que se repiten ao longo da historia e fai que esta
sexa máis atractiva para as crianzas. Por outra parte, o volume ten 32 páxinas,
nas que as ilustracións se integran a toda a páxina de forma continua. O
ilustrador emprega cores vivas para representar os protagonistas da obra e
ilustracións. Para o fondo, emprega sempre a mesma cor, unha tonalidade cálida
e discreta, beixe.
En canto ao
contido da obra, Camila é unha pequena cebra á que lle empeza a quedar xusto o
cueiro e os tirantes. O seu soño é rodar libre pola herba sen esas prendas
axustadas que a súa nai lle obriga a usar, pero o seu soño converteuse nunha
gran faena cando o “vento bandido” lle levou as súas raias. Camila con tristura
comezará a súa aventura na que se ira atopando con diferentes personaxes ( unha
serpe, un caracol, o arco da vella, etc) que lle axudaran a substituír as súas
antigas raias por outras de cores.
As personaxes
irán intervindo gradualmente na obra a través de diálogos con Camila. Son animais,
agás un, o arco da vella. Despois da axuda de todos estes personaxes Camila
regresa á casa e cóntalle o sucedido á súa nai, converténdose no último personaxe
en intervir na historia. Paralelamente o narrador, en terceira persoa, vainos
situando durante o transcurso da mesma.
Potencialidades:
A Cebra Camila é outra
historia cun forte contido educativo. A través desta obra podemos traballar dende
idades moi temperás (+3) temas de interese escolar e familiar, como pode ser a
autonomía, o feito de crecer, cometer os nosos propios erros etc. Camila é unha
cebra teimuda que tras perseguir unha idea persoal cae nun erro que a levará a
unha experiencia persoal caracterizada pola solidariedade, empatía, amizade... Tamén
nos permite traballar diferentes sentimentos ou emocións.É importante que
teñamos en conta a diversidade como outra potencialidade,xa que finalmente
Camila é unha cebra cun corpo a raias de moitas cores que foi creando a partir
da axuda e colaboración dos seus compañeiros/as. Nós construímos a nosa
personalidade a través de experiencias e interaccións sociais de formas
diferentes.Por outra parte a estrutura rítmica e acumulativa do texto permítenos
traballar sobre conceptos como a memorización, que ademais de resultar
atractiva para os cativos é moi proveitosa.
Recursos:
Burela, R. (2017). " A CEBRA CAMILA"- ( CONTO EN GALEGO). YouTube. Obtido de https://www.youtube.com/watch?v=wuCXO6Zz710 Revisado 7 abril 2020.
Castellá Daga, M. (2019). LA CEBRA CAMILA. Moonima. Obtido de https://moonima.site/es/taller/la-cebra-camila/ Revisado 7 abril 2020.
Landera, R. (2015). Actividad 4 - Animación Lectora La Cebra Camila. Lapequeñacerillera. Obtido de http://lapequenacerillera.blogspot.com/2015/01/actividad-4-animacion-lectora.html?m=1 Revisado 7 abril 2020.
Desta obra é
posible atopar materiais en diferentes linguas como portugués, castelán, galego,
catalán, italiano e éuscaro.
Ningún comentario:
Publicar un comentario