luns, 13 de abril de 2020

Loboferoz



Patacrúa (2006). Loboferoz, ilust. Chené Gomez, Pontevedra: OQO Editora, col. 0, [36 pp.]. (ISBN: 978-84-9871-325-1).

Descrición do formato: álbum ilustrado escrito por Patacrúa. As suas medidas son 23x25 cm. Na cuberta atopamos o título do libro escrito cunha cor clara para distinguilo do fondo de ton marrón claro. As letras varían de tamaño sendo algunhas máis pequenas e outras alongadas. Debaixo está debuxado un lobo, quen será o protagonista da historia. A súa cabeza destaca sobre o seu corpo, cunha boca grande na que se deixan ver uns dentes afiados. Encóntrase mirando cara a atrás como se estivese escapando de alguén. Na contracuberta observamos dous paxaros mirándose, un subido a unha póla dunha árbore e o outro no chan. Ao abrir o conto divisamos sete árbores, uns de cor marrón e outros beixe, que na garda do final adoptan a situación inversa. Con isto podemos intuír que a historia se desenvolverá dentro dun bosque. As ilustracións interiores van describindo o texto e están deseñadas a través de distintas figuras xeométricas de varios tamaños. Son sinxelas, de formas desproporcionadas, pero con trazos identificables de cada animal. Grazas a elas podemos ver como vai cambiando o aspecto do lobo tras os golpes que recibe dos demais. O espazo case non está representado, aparece o mesmo fondo marrón ao longo do libro, no cal podemos atopar distintas árbores e unhas casas preto do final.

Descrición do contido: o protagonista é un lobo moi vago que só comía papas de arroz. Un día, canso de comer sempre o mesmo, mirouse ao espello e viuse tan fraco que decidiu converterse nun lobo feroz. Ao longo do seu camiño vaise atopando con distintos animais domésticos, mais os seus intentos por comelos acaban por fracasar todos. Este itinerario de encontro/desencontro do protagonista cos outros animais está escrito en verso, con retrouso e formas recorrentes que contribúen ao marcado ritmo da narración e tamén á súa memorización. Os diálogos entre os personaxes destacan polo uso de frecuentes frases acumulativas e diálogos repetitivos, que acentúan o sentido lúdico e divertido da obra.

Potencialidades: A través desta obra podemos ensinarlles ao alumnos/as a importancia da valentía e a astucia ante alguén que se presenta como superior ou máis forte. Isto podémolo observar cando os animais domésticos, que adoitamos identificalos como os máis débiles, conseguen salvar a súa vida e vencer ao lobo representado como feroz. A lectura tamén serve para tomar conciencia e valorar as cousas que temos. O marcado ritmo poético da obra fomenta a participación activa do alumnado, que ve nas formas repetitivas e acumulativas un recurso doado para a memorización, propio da literatura de tradición oral, como é este conto. Ademais o xogo visual das ilustracións tamén acentúan unha lectura paródica e de reescritura dos contos clásicos, subvertendo os roles que se lle atribúen ao lobo nun bo número de contos populares. Os xogos tipográficos axudan ao contacto precoz dos máis pequenos coa lectura e a escritura, ao identificar de forma sinxela estes conceptos remarcados e poder asocialos ás imaxes que os representan.

Recursos educativos:
Suárez, M. (2016, abril 20). LOBOFEROZ (OQO editora). Recuperado de: https://www.youtube.com/watch?v=5ikRS4RmpSo (consultado o 8/3/2020)

Ningún comentario:

Publicar un comentario