Arroyo, Fabiola (2018). Pepita es especial, Barcelona: Editorial
Beascoa. [48 pp.].
(ISBN: 978-84-488-5168-2).
Descrición do formato e contido da obra: Álbum ilustrado
de tapa dura da autora Fabiola Arroyo. A cuberta amosa unha imaxe na que
aparece Pepita na parte central e os seus amigos/as ao seu arredor. Na parte
inferior da contracuberta, hai unha imaxe de Pepita moi feliz e na parte
superior un resumo da súa historia. Nas gardas hai moitos triángulos de
distintas cores sobre un fondo branco. Na portada e páxina de créditos, no lado
dereito aparece Pepita recibindo aos seus lectores e na esquerda toda a
información técnica do conto. A temática é a diversidade funcional e que
contribúe a que o lectorado sexa sensible cara a realidades como a
discapacidade. Despois da súa lectura pódese reflexionar co alumnado sobre
valores como a felicidade da unión familiar, as amizades, o agarimo cara aos
demais, a consciencia de que todos somos diferentes e igual de importantes ou o
respecto cara aos iguais.
Pepita es especial conta a historia dunha nena de tres
anos con síndrome de down dende a perspectiva da súa irmá maior, Fabiola.
Pepita ten dous irmáns maiores, Juan de cinco anos e Fabiola de seis. No libro
descríbese como é a vida de Pepita e da súa familia dende que naceu,
caracterizada pola normalidade de calquera nena da súa idade, de aí que vaia ao
parque, que fagan viaxes e se divirtan participando en actividades que lles
gustan. Normalízanse así a diversidade e a inclusión, facéndolles ver aos
lectores/as que unha persoa con síndrome de down leva unha vida similar á dos
demais e que é un motivo de felicidade para os seus familiares. O texto
presenta un narrador autodiexético que é Fabiola, a irmá de Pepita, incluíndose
na súa propia historia familiar. Empréganse parágrafos curtos acompañados dunha
ilustración a cor.
As ilustracións
teñen unha disposición de dobre páxina durante toda a historia, acompañando ao
texto que aparece en cada unha delas. Os personaxes son os membros da familia de
tipo tradicional na que medra a protagonista. Todas as imaxes están orientadas
cara ao lado dereito, nun xogo de continuidade que incita ao lectorado a pasar
a páxina e continuar lendo.
Potencialidades educativas: a lectura desta obra permite reflexionar
sobre a diversidade, en particular sobre as persoas que padecen síndrome de
down. Incídese na normalidade deste colectivo e sobre todo no sentido da unión
familiar, do respecto, da aceptación, a colaboración e participación en equipo
nas actividades e tarefas que levan a cabo. Tamén se percibe a socialización
con outros familiares e compañeiros/as do colexio cos que comparten o día a
día. O cariño e o amor tamén se percibe, xa que entre todos/as coidan e
protexen á protagonista. Coas imaxes que aparecen ao longo da historia, os
nenos/as poden observar diferentes ambientes e lugares da vida cotiá (a escola,
o hospital, a praia, etc).
Recursos educativos:
Vídeo no que se
dá a coñecer á protagonista na vida real, Pepita, en https://www.youtube.com/watch?v=KjyBXN4V730&t=33s (consultado o
26 de marzo de 2020).
Lectura do
conto por parte dunha persoa adulta para conmemorar o Día Mundial da Síndrome
de Down, en https://www.youtube.com/watch?v=GNutnjlcLQc (consultado o
26 de marzo de 2020).
Este es un libro que me gusta mucho, ya que intenta explicar a los niños y niñas que no todos somos iguales y eso es algo bueno. Que los niños y niñas con capacidades diferentes nos enseñan sobre el amor y que con nuestro cariño y respeto podemos ayudar a la inclusión futura de todas estas personas tan maravillosas y especiales.
ResponderEliminarAdemás, quiero destacar que desde hace bastante tiempo sigo la vida de Pepita a través de una red social, por eso tenía constancia de este libro y mi especial interés, pero para todos y todas que os guste esta obra, quiero dar a conocer la existencia de un segundo libro, titulado "Nuestra hermana Pepita", para que podáis seguir disfrutando de esta maravillosa historia.