Maguire, Arlene (1995). Todos somos especiales, ilust. Sheila Lucas, León: Everest, [33 pp.]. (ISBN: 84-241-3181-9).
Descrición do formato do libro: o conto Todos somos especiales é un álbum ilustrado escrito por Arlene Maguire (New Jersey). Este ten forma rectangular e é de tamaño mediano, cunhas dimensións de 21 x 19 cm. Este libro ten a tapa branda, este material pode ser moi fráxil para o uso dos nenos e nenas posto que poden chegar a estragalo con facilidade. Na cuberta do conto aparecen unha chea de nenos e nenas de diferentes nacionaidades e razas. Ademais, tamén aparecen diversos animais. Os nenos e nenas e animais teñen expresións de ledicia e contento. Ademais, todos e todas levan roupas con cores vivas e alegres. O fondo da cuberta é de cor azul, que simboliza a harmonía, e esta móstrase tamén na expresión de cada un e en que están todos agarrados da man. Por outra banda, na contracuberta atópanse dúas cores mesturadas: o azul e o verde, que simbolizan a harmonía e a esperanza. Tamén se ve unha imaxe duns nenos e nenas abrazando o mundo. Así mesmo, aparece o nome da editorial, a edición e un resumo do tema que trata o libro. Nas gardas deste libro non hai moita información relevante, na primeira aparece o título da obra e na do final aparece toda a información relacionada cos datos de publicación da obra.
Descrición do contido do libro: esta obra presenta un texto rimado. Ao longo do libro vánse dando diferentes datos e diversas características dos diferentes nenos e nenas que aparecen na obra. Abórdanse as preferencias de cada un/unha e as características individuais de cada suxeito, pero sempre desde unha forma adecuada e aceptando as diferenzas como algo que nos fai únicos e únicas. Como o libro mostra xa dende o título, vanse expondo as diferenzas individuais de cada un/unha para concluir dicindo que todos e todas somos especiais.
Potencialidades da obra en educación infantil: a través da lectura desta obra podemos traballar cuestións como a diversidade cultural, a diversidade racial, as diferentes discapacidades e aceptar as diferenzas de un/unha mesmo/a. Na diversidade cultural podemos traballar cos nenos/as as diferentes culturas que hai no mundo, as súas crenzas e diferenzas. Tamén se pode tratar a diversidade racial e facer partícipes a todo o alumnado da riqueza que supón esta convivencia. As discapacidades están presentes a través dunha das nenas que aparece na obra e que vai nunha cadeira de rodas, visibilizando a diversidade funcional de maneira sinxela. A reflexión sobre estas temáticas incide na aceptación das diferenzas como algo bo é positivo.
Recursos educativos:
Marta, M. (2013, 3 de junio). Todos somos especiales. Cuento. Descargado de https://es.slideshare.net/MartaCano2/todos-somos-especiales-cuento
UP and Learn.(2020, 26 de marzo). Lectura del libro Todos somos especiales de Arlene Maguire. Descargado de https://www.youtube.com/watch?v=fqFN4kFGnnw
Alexander, K. (2015, 8 de agosto). Barney Canciones- Somos Especiales. Descargado de https://www.youtube.com/watch?v=fPyQLH0c9Mo
Ningún comentario:
Publicar un comentario